Jakie brzuszki będą najbardziej efektywne?

Jakie brzuszki będą najbardziej efektywne?

Redakcja

2016-09-11

brak komentarzy

Brzuszki – najbardziej znane z treningów modelujących figurę. Można wykonywać je w ramach ćwiczenia w fitness klubie lub w domu. Nieistotne, gdzie. Istotne, jak. Jak wykonywać brzuszki, by treningi były najbardziej wydajne oraz nie skończyły się bólem w okolicach karku? Oto krótka instrukcja!

W pierwszej kolejności - od samego wykonywania brzuchów – nie schudniemy. Aby uwolnić się od znienawidzonego tłuszczu, musimy wysilić się zdecydowanie zdecydowanie bardziej oraz głównie zmienić jadłospis. „Brzuszki” także stanowią klucz do zwycięstwa, ale wyłącznie, jeżeli wykonujemy je właściwie. Bo owe z pozoru banalne treningi powodują dużo kłopotów – zwłaszcza technicznych, co może skutkować bólami odcinka lędźwiowego i karku.

Oto 5 najistotniejszych reguł robienia brzuszków:

1. Nie przemęczaj karku i kręgosłupa szyjego. Ręce muszą znajdować się delikatnie ustawione tuż za uszami (ledwie dotykając głowy). Odrywamy łopatki, spinając brzuch. Mięśnie karku w trakcie treningów mają znajdować się luźne.

2. Nie wstrzymuj oddechu. Brzuszki robione przy wstrzymanym oddechu narażają na dyskopatię oraz utrudniają robienie ćwiczeń.

3. Uważaj na okolicę lędźwiową. Ból w lędźwiach to bardzo często rezultat niewłaściwej techniki. Przy treningach „na plecach” trzeba przykuć uwagę, by partia lędźwiowa pleców była „przyklejona” do podłoże. A przy naszpikowanych skłonach – plecy muszą być ustawione delikatnie w literę „C”.

4. Wykonuj nie wyłącznie spięcia. Dobry trening brzucha to taki trening, w którym będziemy robić ćwiczenia na wszelkie partie mięśniowa (mięsień prosty, mięśnie skośne brzucha: zewnętrzne a także wewnętrzne i mięsień poprzeczny brzucha). Urozmaicajmy treningi przykładowo: podporami przodem (pozycja jak do pompki, a więc tzw. deska zwykła lub deska na przedramionach z niższym ustawieniem ciała), podporami bokiem (na 1 ręce), rowerkiem (kolistymi ruchami nóg w przód a także w tył na leżąco) czy skrętami korpusu.

5. Pamiętaj o mięśniach głębokich. Włącz do ćwiczenia treningi równoważne, które zaangażują wszelkie mięśnie proste i skośne brzucha – świetnie sprawdzają się treningi na piłce stabilizacyjnej, BOSU, lub podpory z unoszeniem 1 nogi lub ręki (musimy mieć na uwadze, by nie rotować na boki bioder - skręcamy się bardzo często nieświadomie, chcąc zachować odpowiedni balans).

Przestrzegając powyższych zasad, będziesz mieć pewność, że wykonujesz najbardziej efektywne brzuszki.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 215 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieOdchudzanieTreningi