Jak nie popsuć sobie wzroku przed komputerem?

Jak nie popsuć sobie wzroku przed komputerem?

Redakcja

2016-12-25

brak komentarzy

Spędzasz dużo godz. pracując bezpośrednio przed monitorem komputera? Dowiedz się, jak pielęgnować oczy, by ustrzec się przed kłopotów z wzrokiem. Jak nie popsuć sobie wzroku przed komputerem? Oto kilka wskazówek.

Jeżeli spędzasz sporo czasu bezpośrednio przed monitorem komputera, zadbaj o dobre warunki do pracy:

  1. - Ustaw ekran komputera 45-75 centymetrów od swojej twarzy. Monitor musi znajdować się trochę niżej od poziomu oczu, by po spojrzeniu w dal górna jego krawędź znajdowała się na poziomie wzroku. Takie ustawienie spowoduje, że w okresie pracy przy laptopie twoja szyja będzie znajdowała się w naturalnej pozycji, a oczy będą się zdecydowanie mniej męczyć dzięki przymusu spoglądania nieco w dół.- Zmniejsz jasność ekranu a także podkręć kontrast między czernią a także bielą, by wyeliminować problem przymusu wytężania wzroku w trakcie patrzenia w monitor.
  2. - Systematycznie oczyszczaj monitor z kurzu, by drobne cząstki unoszące się nad ekranem komputera nie podrażniały twoich oczu.
  3. - Zadbaj o to, by otoczenie komputera było oświetlone w zbliżony sposób jak sam monitor. Dla oczu tych najbardziej świetna okazuje się ograniczona ilość ekologicznego światła słonecznego a także brak wierzchniej warstwie odbijających światło. Zdecydowanie warto rozważyć także lekkostrawne zaciemnienie pokoju przez zasłonięcie okna zasłonami lub opuszczenie rolet.
  4. - Stale mrugaj – zamykając na chwilę powieki, naturalnie nawilżysz oczy a także obronisz się bezpośrednio przed ich zmęczeniem i podrażnieniem.- Jeżeli nosisz okulary, skonsultuj się z okulistą w kwestii doboru szkieł właściwych do pracy z ekranem komputera.- Zaopatrz się w ekran o olbrzymiej rozdzielczości. Monitory starszej generacji męczą wzrok w większym stopniu aniżeli owe najbardziej aktualne, bo obligują do stałego dostosowywania się oczu do pojawiających się na nich obrazów.
  5. - Zrób użytek z oprogramowania, które zmienia ustawienia kolorów zależnie od pory dnia. Wieczorem a także w nocy barwy robią się nieco przygaszone, dzięki czemu szybciej bywa wyeliminować problem wyczerpania wzroku.
  6. - Co przez kilkanaście min. powinniśmy wykonać pauzę w patrzeniu się w monitor. Przez parę sekund patrz na mieszczące się parę metrów od ciebie przedmioty – jeżeli masz taką możliwość, podejdź do okna a także popatrz na zieleń.

Dieta, dieta i jeszcze raz dieta

W kwestii troski o wzrok dobre przyzwyczajenia to pół zwycięstwa. Druga połowa to zdrowa zbilansowana dieta, bogata w minerały, wit. i inne odżywcze składniki. Dla narządu wzroku szczególne wartość posiadają wit.: A, C a także E. Witamina A, a więc beta-karoten, to przeciwutleniacz o silnym oddziaływaniu, który neutralizuje wolne rodniki odpowiedzialne m.in. za pogorszenie wzroku. Beta-karoten jest w marchwi, brzoskwiniach, pomidorach a także liściastych warzywach – konsumując owe składniki, posiadamy wyższe szanse na uniknięcie kurzej ślepoty, owrzodzeń rogówki a także suchości oka.

Stosuj powyższe rady aby nie popsuć sobie wzroku przed komputerem szczególnie wtedy kiedy spędzasz przed ekranem większość swojego czasu. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowie