Co zjeść w stresujący dzień?

Co zjeść w stresujący dzień?

Redakcja

2016-11-06

brak komentarzy

Pierwszy dzień w nowym biurze, spotkanie z wymagającym klientem, a może przedstawienie projektu, nad którym pracowaliśmy kilka tygodni? To tylko kilka przykładów stresujących sytuacji w pracy. Niestety, nie zawsze możemy ich uniknąć. Niekiedy stres jest wpisany w konkretny zawód. Na szczęście, możemy liczyć na kuchenną pomoc. Wystarczy tylko wiedzieć, co nakładać na talerz, a to z kolei podpowiadają dietetycy z portalu Lepszy Trener.

Śniadanie na stres

Rekomendujemy kromki pełnoziarnistego chleba z masłem orzechowym (masło wybierajmy ostrożnie!). Dzięki temu dostarczymy do organizmu magnezu, który ochrania serce przed hormonem stresu adrenaliną i hamuje przed migreną. Węglowodany zawarte w pełnoziarnistych produktach są wolniej trawione i powoli uwalniają energię. Burczący brzuch w pracy? Możesz się z nim pożegnać. 

Lunch na stres

Najlepszą opcją są owoce morza. To pyszne i bogate źródło magnezu. Gdy pełnoziarnisty makaron połączymy z rozmaitymi skorupiakami otrzymamy posiłek lekkostrawny i mało kaloryczny. Jeżeli nie masz możliwości kupienia owoców morza w firmowym bufecie, postaw na warzywa strączkowe. 

Przekąski na stres

Czekolada (oczywiście mowa wyłącznie o gorzkiej czekoladzie) i banany pobudzają wydzielanie serotoniny, czyli hormonu odpowiedzialnego za dobre samopoczucie. Węglowodany dodatkowo wzmacniają działania tych produktów. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku.

Napoje na stres

Twoimi sprzymierzeńcami w walce ze stresem w pracy będzie wszystko, co zawiera witaminę C, czyli sok z aronii bądź czarnej porzeczki. Dlaczego? Adrenalina spala tę witaminę w tempie ekspresowym!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowie