Rozciąganie statyczne: najważniejsze zasady stretchingu

Rozciąganie statyczne: najważniejsze zasady stretchingu

Redakcja

2016-08-23

brak komentarzy

Stretching to nieodłączny element każdej metody treningowej. Nie tylko sportowcy oraz instruktorzy znają tajniki dobrego przygotowania i skończenia ćwiczenia. Najefektywniej zadziała rozciąganie statyczne. Wyjaśniamy, jak powinno ono przebiegać.

Każda osoba trenująca systematycznie czy też nie, musi nie zapominać o paru, najważniejszych elementach każdego ćwiczenia, Jednym z nich okazuje się obowiązkowo rozciąganie. Stretching przeprowadzamy za każdym razem po ćwiczenia, chociaż jego fragmenty powinno się również dołączyć do przygotowania. Właściwe treningi umożliwiają zrelaksowanie tkanki mięśniowej po wykonaniu treningu. To szczególnie istotne dla naszego ciała. Za pomocą stretchingu możemy wyeliminować problem zakwasów oraz zbędnych urazów. Stretching umożliwia szybszą odbudowę mięśni oraz okazalsze rezultaty treningów.

Stretching statyczny - co to takiego?

Stretching statyczny to typ rozciągania mięśni w trakcie spoczynku. Po wykonanym ćwiczenia, gdy nasz organizm wymaga chwili by odetchnąć, przeprowadzamy dane fragmenty treningów, które korzystnie wpłyną na pracę tkanki mięśniowej. Ten typ rozciągania przeprowadzamy wyłącznie po ćwiczenia, bo w innym razie może dojść do urazu mięśniowych włókien. Stretching statyczny musi przebiegać od kwadransa do ok. 20 minut. W tym okresie przeprowadzamy treningi w seriach, powtarzając je najlepiej 10 razy. Najpierw napinamy mięśnie danych partii ciała, a potem je rozluźniamy, płynnie przechodząc do następnych ćwiczeń.

Propozycje ćwiczeń statycznych

Oczekiwane skutki uzyskamy właściwie komponując zestaw ćwiczeń. Początkowe z nich wymaga prostej pozycji, wraz ze złączonymi kolanami. Potem chwytamy naszą stopę dłonią oraz przyciągamy ją do pupy. Ponawiamy aktywność również z drugą nogą. Dobrze rozciągnięte mięśnie nóg zapewni nam pozycja, w której klękamy na jedno kolano, drugą nogę wysuwając do przodu. Plecy i noga powinny być proste. Nie zapominamy obowiązkowo o 2 nodze, realizując to samo ćwiczenie. Stretching statyczny możemy przeprowadzić również leżąc na podłodze, brzuchem do podłoża. Chwytamy wówczas stoi rękoma, przyciągając je do pupy. Potem jedną nogę unosimy do góry oraz opuszczamy. To samo czynimy z drugą.Stretching statyczny okazuje się świetną formą rehabilitacji, wobec tego jego fragmenty są rekomendowane sposobom, które pragną wrócić do formy. Postępując zgodnie z jego zasadami możemy osiągnąć oczekiwane rezultaty, ciesząc się sprawnym oraz zdrowym ciałem.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Knee Active Plus w promocji:
Knee Active Plus
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 233 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

MężczyznaTreningi