Przewodnienie organizmu

Przewodnienie organizmu

Redakcja

2016-09-30

brak komentarzy

Woda zdrowia doda. To sławne powiedzenie ma w sobie sporo prawdy, ale musimy sobie zdawać sprawę, że zbyt dużo wody nie wyjdzie nam na zdrowie. Jak więc właściwie nawodniać ciało w trakcie ćwiczeń, gdy nasze pragnienie jest najmocniejsze?

Jak pić w trakcie ćwiczeń?

Specjaliści radzą, żeby nie przeholować z częstym spożyciem wody mineralnej, ale równocześnie dostarczać ją organizmowi systematycznie i w odpowiednich dawkach. Najdogodniej jest pić co 15 - 30 minut, małymi łykami, wypijając jednocześnie nie więcej aniżeli 200 ml mikstury. Resztę wyrównamy po skończonym treningu. Przyjąć można zwyczajnie 1 ml płynu na każdą zużytą kilokalorię – a więc jeżeli pozbyliśmy się 1000 kcal, zaleca się wypić litr napoju. Unikamy przy tym napojów wysokoprocentowych czy gazowanych – te bardzo odwadniają ciało, zatem rezultat będzie odwrotny od zamierzonego.

Jak piją wodę sportowcy, a jak amatorzy?

Osoby profesjonalnie zajmujące się sportem bardzo dbają o odpowiednie dostarczanie wody do organizmu oraz zaopatrzenie go w potrzebne składniki mineralne po ćwiczenia. Wybierają zatem bardzo często nie tyle wodę (nawet niegazowaną), co starannie przyrządzone napoje hipotoniczne, nawadniające ich w trakcie ćwiczeń, joggingu czy zawodów sportowych w sposób optymalny dla organizmu.

Początkujący sportowcy działają na własną rękę, co zazwyczaj kończy się podażą zbyt ogromnej ilości płynów i paradoksalnie zaburzeniem ich kondycji zdrowotnej, ponieważ bardzo „wypłukują” w taki sposób składniki mineralne z własnego żołądka. Badacze z Loyola University Medical Center sądzą, że ten prosty błąd popełnia więcej niż połowa joggerów.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Form Explode w promocji:
Form Explode
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 141 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi