Jak uzupełniać elektrolity w organizmie?

Jak uzupełniać elektrolity w organizmie?

Redakcja

2016-09-06

brak komentarzy

Elektrolity są potrzebne do właściwego działania naszego organizmu. Ich deficyt może przyczynić się do dysfunkcji rytmu serca, omdlenia oraz drżenia ciała. Zobacz, jaka okazuje się odpowiednia znaczenie elektrolitów w ciele oraz jak wyrównać deficyt elektrolitów organizmie.

Elektrolity - kiedy je tracimy?

Elektrolity tracimy na ogół w trakcie nasilonego treningu. Bilans elektrolitów zostaje zaburzona również w czasie zmagania się, jaką nasz organizm stacza z infekcjami wirusowymi. By nasz organizm zachował balans wody, deficyt elektrolitów musi zostać uzupełniony.

Elektrolity - skutki braku

  • ogólne wyczerpanie,
  • nadciśnienie,
  • zakłócenia rytmu mięśnia sercowego (arytmia),
  • zawroty głowy,
  • omdlenia,
  • drżenie mięśni.

Specyficzne są również: opuchlizna kończyn dolnych, ospałość, utrata apetytu, mdłości oraz obstrukcje.

Czytaj także: Rozciąganie po treningu - potrzebne czy nieistotne?

Jak wyrównać elektrolity?

  • pij dużo wody wysoko zmineralizowanej,
  • pij soki pomidorowe, które są bogactwem potasu,
  • wypróbuj jadłospis bogatą w sód, potas (przykładowo soczyste pomidory, banany, morele suszone) oraz magnez (na przykład pestki dyni, kakao, migdały),
  • wypróbuj sole mineralne w kapsułkach, na przykład chelaty aminokwasowe,
  • w przerwach pomiędzy zajęciami pij napoje izotoniczne, obejmujące chlorek sodu lub chlorek potasu,
  • śpij 8 h.

Jak nie doprowadzić do utraty elektrolitów wewnątrz organizmu?

  • nie trenuj w czasie skwaru,
  • nie zmieniaj gwałtownie swojego menu,
  • w trakcie zakażenia, objawiających się gorączką oraz biegunką, przyjmuj dwukrotnie dużo więcej wody niż zazwyczaj (ok. 3 l wody mineralnej na dzień).
Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Knee Active Plus w promocji:
Knee Active Plus
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 166 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieTreningi