Jak często zmieniać ćwiczenia, żeby mięśnie rosły?

Jak często zmieniać ćwiczenia, żeby mięśnie rosły?

Redakcja

2016-11-20

brak komentarzy

Trudno dać ewidentną odpowiedź, kiedy modyfikować plan treningowy, mimo wszystko jeżeli zależy Ci na postępach, to należy wziąć kilka zasad, które odszukasz niżej.

Przenigdy nie spotkałem się z jakimikolwiek badaniami, które wskazywałyby kiedy przychodzi pora, by zmodyfikować ćwiczenia. Magicznym okresem, który odnajdziecie w dużej grupie czasopism albo książek, po którym zaleca się coś zmodyfikować w planie ćwiczeniowym, to 6-8 tygodni. Czy jest to wartość, której zaleca się się trzymać w sposób absolutny a także niepodważalny? Jasne, iż nie.

Pierwsze im bardziej rozwiniętym zawodnikiem jesteś tym zdecydowanie częściej należy modyfikować plan sportowy

A więc im krótszy jest Twój staż na sali treningowej, tym długotrwalej możesz ćwiczyć na jednym planie. Jeśli jesteś totalnym nowicjuszem, to ten pierwszy zasadniczy plan sportowy(po ćwiczeniach wprowadzającym)możesz wykonywać choćby 12-14 tygodni. Jeśli jesteś rzeczywiście zaawansowany(powyżej 5 lat treningu)urozmaicaj program co 4 tygodnie. Skąd ta korelacja? Otóż im więcej wytrenowany mięsień, tym prędzej odpowiada na program, a im prędzej odpowiada na program, tym prędzej się do niego przyzwyczaja. Jedyna droga by aktywować rozwijanie się w takiej zdarzeń to notoryczne modyfikacje formuły treningowej.

Po drugie im bardziej żywotny ćwiczenia, tym zdecydowanie częściej trzeba go modyfikować.

Co to oznacza? Jeżeli dźwigasz rzeczywdodajiście duże ciężary albo zasuasz na treningu jakby ktoś Cię gonił, to raczej wielokrotnie będziesz musiał dołączać modyfikacje w treningu. Wynika to z owego, iż nie można z pewnością dynamicznie trenować poprzez niekrótki czas. Dla przykładu: jeśli zwiększasz ciężar na sztandze w tempie 5 kg na 7 dni w wyciskaniu na klatkę, to możesz być pewien, iż po 3, góra 4 tyg. osiągniesz szczyt własnych możliwości i trzeba będzie zmodyfikować plan sportowy. Jeśli z kolei będziesz dodawał ciężar w tempie 2,5 kg co 2 tygodnie, to taki plan może trwać choćby 12 tygodni.

Są też określone wskaźniki, które staną się dla Ciebie sygnałem, iż przyszedł moment na zmianę programu treningowego.

Jeżeli nie masz ochoty pójść na regularny trening, ćwiczenie Cię nie cieszy i trening prowokuje w Tobie uczucie obowiązku-to przyszedł okres na modyfikacje.

Jeżeli nie odnotowujesz zmian albo co gorsze zaobserwowałeś pogorszenie osiągnięć, bolą Cię mięśnie albo stawy, mimo optymalnej regeneracji-to już najwyższa pora na inny plan sportowy.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Form Explode w promocji:
Form Explode
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 157 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi