Jak często ćwiczyć brzuch?

Jak często ćwiczyć brzuch?

Redakcja

2016-09-18

brak komentarzy

Pewnie często słyszałaś, że regularny trening brzucha zaleca się robić każdego dnia. Jest to na nieszczęście najpowszechniejszy mit dotyczący tego typu treningów. Tak jak inne mięśnie, również mięśnie brzucha doznawają mikrourazów – dochodzi do rozerwania mięśniowych włókien, które muszą mieć czas na regenerację.

Po ćwiczeniach porozwywane mięśnie odbudowują się mocniejsze oraz silniejsze. Jest to czysty efekt budowania tkanki mięśniowej. By mimo wszystko do tego doszło, mięśnie wymagają czasu na odbudowę. Nigdy nie trenuj mięśni brzucha każdego dnia – wykonuj treningi co drugi dzień, z dużą starannością, a z pewnością już zaraz spostrzeżesz początkowe rezultaty.

Nie takie zwykłe brzuszki

Klasyczne brzuszki zna każdy. Z pewnością aż za świetnie zna je i twój brzuch. Nie zapominaj, że gdy przeprowadzamy ciągle te same treningi, mięśnie przyzwyczajają się do ruchu, a efektów nie widać. Oprócz tego że twój brzuch bywa znudzony powtarzaniem częste identycznych serii treningowych, klasyczne brzuszki nie oddziałują na niego zbyt prawidłowo. W trakcie klasycznego podnoszenia korpusu do siadu, funkcjonują wyłącznie zginacze bioder – mięśnie proste i skośne brzucha pozostaną w pozycji poziomej, co redukuje skuteczność treningów.

Spięcia izometryczne

Zwykłe brzuszki możesz podmienić spinaniem tkanki mięśniowej brzucha – połóż się na macie, ugnij nogi w kolanach, rękami podtrzymuj głowę oraz unoś tułowie, aż odczujesz naprężony brzuch. Wykonaj wydech oraz powróć na matę. Nie odrywaj odcinka lędźwiowo-kręgowego od podłoża. Ten typ brzuszków zapewni mocniejsze działanie mięśni prostych brzucha. W zbliżony sposób możesz trenować nad mięśniami skośnymi brzucha – połóż się identycznej pozycji, ale ugięte nogi przenieś na prawą stronę. Unieś tułowie oraz napnij mięśnie będąc w górze. Po wykonaniu serii przenieś nogi na lewą stronę i powtarzaj trening.

Czytaj także: Suplementy diety na płaski brzuch - przyspiesz efekty diety i treningów

Żabie brzuszki

Aby wprawić w sport trudno ogólnodostępne dolne mięśnie proste i skośne brzucha, trzeba polubić tak zwane „żabie brzuszki”. Ułóż się na macie, ręce przyszykuj jak do klasycznych brzuszków. Nogi unieś do góry i odwiedź na boki (podeszwy butów mają do siebie przylegać). Trening polega na uniesieniu górnej partii pleców a potem pulsowania nimi i złączonymi nogami. Z pewnością odczujesz najniższe partie mięśniowa brzucha.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieTreningi