Studiujesz? Sprawdź najlepszą dla siebie dietę

Studiujesz? Sprawdź najlepszą dla siebie dietę

Redakcja

2016-12-28

brak komentarzy

Student musi się sporo uczyć, wymaga zatem jadłospisu obfitującej w składniki wspomagające pracę mózgu. Nie przypadkiem miksturę zawierającą orzechy, migdały a także rodzynki nazwano studencką.

Co jeszcze zaleca się spożywać, gdy zakuwasz do egzaminu a także pragniesz polepszyć zdolność zapamiętywania a także prędkość uczenia się?

Czas uczenia się a także egzaminów to na rzecz mózgu ciężki okres. Aby pracował na naszpikowanych obrotach, trzeba przynieść nieco mu silnej ilości „paliwa”. Szare komórki znajdują się nad wyraz energochłonne. Może trudno w to uwierzyć, ale z każdych pięciu łyżek zjadanego pokarmu jedną pochłania mózg. Z 2 strony musimy mieć na uwadze, że siedząc nad książkami, masz zdecydowanie niewielkie zaangażowanie ruchowe. Jeżeli przez moment uczenia się pozostaniesz regularnie zapewniać ciału nazbyt sporo kcal, może to skutkować odkładaniem się tkanki tłuszczowej.

Jadłospis na zdolność zapamiętywania a także uczenie się: co musi się w niej odnaleźć

Jadłospis musi posiadać zróżnicowana, bo każdy artykuł daje innych składników wzmacniających. Należy ją używać regularnie. Najdogodniej rozpocząć uprzednio – 30 dni, bezapelacyjnie 2 tygodnie bezpośrednio przed okresem intensywniejszej pracy umysłowej.

Naczelnym bogactwem siły muszą okazać się składniki pełnoziarniste (chleb razowy, brązowy ryż, makarony, gruboziarniste kasze) obfitujące w złożone węglowodany. Ciało trawi je przez pewien moment, stopniowo uwalniając do krwi glukozę, kluczowe pożywienie mózgu. W ten sposób szare komórki pozwalają ją od razu świetnie zużyć. Aby zakres glukozy był stały, składniki owe musimy spożywać 5 razy na dzień w małych porcjach.

Obejmują one także magnez wspierający układ nerwowy, przeciwdziałający stresowi a także bezsenności. Osoby, które posiadają zbilansowaną ilość magnezu, lepiej radzą sobie w trudnych okolicznościach życiowych, a do takich na pewno zalicza się egzamin. Ten istotny związek odszukasz także w bananach, warzywach liściastych a także czekoladzie.

Żelazne zasady

Jedz każdego dnia solidne poranny posiłek.

Postaraj się spożywać zdecydowanie częściej (4–5 pokarmów), ale o ustalonych godzinach. Nie pojadaj pomiędzy daniami. Batoniki, ciasteczka posiadają cukier, który zwiększa poziom siły na krótko a także jest tuczący. Zastąp je warzywami a także owocami.

Spośród słodkości najlepsza okazuje się słodka czekolada gorzka, ale należy cierpliwie je stosować 3–4 kostki na dzień.

Zdecydowanie warto pogryzać orzechy włoskie, laskowe, migdały, pestki dyni, słonecznika, zachowując umiar (4–5 orzechów na dzień będzie wystarczające).

Zredukuj solenie – nadmiar soli dezorganizuje odpowiedni balans minerałów wewnątrz organizmu.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Kankusta Duo Forte w promocji:
Kankusta Duo Forte
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 152 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Odchudzanie