Motywacja do ćwiczeń i odchudzania - jak ją zwiększyć?

Motywacja do ćwiczeń i odchudzania - jak ją zwiększyć?

Redakcja

2016-12-10

brak komentarzy

Tęsknisz za wyśnioną sylwetką, ale trudno ci zmusić się do systematycznych treningów? Zobacz 5 metod, które zwiększą twoją motywację do ćwiczeni oraz zrzucania wagi i sprawią, iż będziesz ćwiczyć systematycznie. Skuś się na takie porady, które odpowiadają ci w szczególności i już nigdy więcej nie odkładaj treningów na jutro!

Realizacja obranych przez siebie fitnessowych celów nie jest możliwa bez właściwej motywacji do działania. Co mimo wszystko wykonać, gdy zapał do treningów z treningu na trening jest coraz mniejszy? Jak motywować się do działania, gdy coraz mniej chce się systematycznie trenować? Poniżej parę wypróbowanych, skutecznych technik!

Motywacja do ćwiczeń i odchudzania - jak ją powiększyć?

METODA 1. Zacznij wyobrażać sobie siebie w doskonałej formie. W zasadzie ustal cel, do jakiego będziesz dążyć. Przemyśl nad przekonywującymi korzyściami oraz je nazwij. Zwizualizuj sobie, jak będziesz się czuła oraz jak oddziałuje to na twoje środowisko, gdy uda się uzyskać wymarzone rezultaty. Staniesz się pewniejsza siebie? A może włożysz uwielbianą sukienkę, w którą teraz się nie mieścisz?

METODA 2. Wykonaj plan działania, który będzie ci się świetnie kojarzył – niech będzie przykładowo w formie barwnego kolażu. Jeżeli trening na starcie nie sprawiają ci satysfakcji, wykorzystaj metodę tzw. sandwicza: ćwiczenia planuj tak, by znalazły się między innymi czynnościami, które są dla ciebie przyjemne.

METODA 3. Jeżeli posiadasz trudności z motywacją, możesz je też rozwiązać biorąc udział w treningach grupowych (na przykład spinning, aqua aerobic). Wspólny trud oraz rywalizacja są efektywnym środkiem motywacji do działania.
W dodatku, w najbliższym środowisku znajdź osobę, której opowiesz o własnym postanowieniu. Możesz także poprosić, by bardzo cię dopingowała, czy rozliczała z twoich zmian.

METODA 4. Najskuteczniejszym rozwiązaniem na zanikającą motywację jest współpraca z instruktorem personalnym, który nie pozwoli na to, by odstawić marzenia o spektakularnej figurze. Oprócz tego, trener dopasowuje aktywności do sprawności fizycznej, wieku oraz poziomu ćwiczącego, a także notuje wszelkie reakcje ciała oraz zmienia zestawy treningów, zależności od oczekiwań.

METODA 5. Systematyczne pomiary organizmu oraz obserwowanie coraz to większych osiągnięć okazują się dodatkowo zachętą do dalszej aktywności fizycznej. Jeżeli przykładowo twoją bolączką okazuje się nazbyt wielki brzuch, zmierz jego obwód na starcie. Zanotuj ilości na kartce. Następne pomiary zrób co tydzień. Na starcie różnice są nieduże, ale gdy porównasz ten pierwszy rezultat i taki po 4-5 tygodniach, okaże się, iż rezultaty są już wyraźne. To podniesie twój zapał do następnych ćwiczeń!

catch me patch me effets

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Form Explode w promocji:
Form Explode
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 169 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Odchudzanie